Tvrtka „“Ponikve eko otok Krk“ dobila je maskotu čija će svrha biti promidžba eko otoka Krka, tj. svih ekoloških projekata koji se na Krku trenutačno provode ili se planiraju provesti.<--break->

Na javni natječaj pristiglo je čak 65 vrlo raznolikih rješenja, a izabrano idejno rješenje za vizualni identitet maskote autorski je rad domaćih snaga, točnije strip crtača i karikaturista Saše Lončarića iz Krka, čija se maskota temelji na stiliziranoj formi otoka Krka. – Moja osnovna ideja je bila da maskota mora biti jednostavna. Najprije sam napravio skicu, a budući da meni otok Krk nalikuje trokutu, došao sam do jedne stilizirane forme trokuta. Ubacio sam strelice koje su znak za recikliranje, dodao zaštitne boje „Ponikava“ – zelenu i plavu te još pokoji detalj i tako je nastala moja vizija maskote koja se, eto, dopala i Ocjenjivačkoj komisiji, prokomentirao je pobjednik natječaja, Saša Lončarić, koji je za svoje vizualno rješenje nagrađen s 25.000,00 kuna.

Postupak izbora maskote obuhvaćao je nekoliko faza. Najprije je sve pristigle radove, bez isticanja imena autora, pregledala Ocjenjivačka komisija, sastavljena od predstavnika svih krčkih lokalnih samouprava i „Ponikava“, koja je izabrala svoje favorite. Ti su favoriti, zajedno sa svim ostalim pristiglim rješenjima, predstavljeni i članovima Skupštine „Ponikava“ koji su na kraju donijeli konačnu odluku i najboljim proglasili rješenje Saše Lončarića.

Podsjetimo, kako je i bilo navedeno u Natječaju, maskota će se koristiti u najrazličitijim akcijama čija je svrha promidžba eko otoka Krka s krajnjim ciljem da otok Krk postane energetski neovisan otok s nultom emisijom CO2. Ostvarenje toga zahtjevnog cilja detaljno je razrađeno u strategiji „Otok Krk – energetski neovisan otok s nultom emisijom štetnih plinova do 2030. godine“, a podrazumijeva daljnji napredak u primjeni ekološkog sustava prikupljanja i zbrinjavanja otpada na otoku Krku te poticanje korištenja obnovljivih izvora energije, povećavanje energetske učinkovitosti, ali i  druge programe povezane s ekologijom i održivošću otoka Krka općenito. Želja je „Ponikava“ da maskota postane zaštitni znak svih tih programa, da potiče na pozitivne reakcije u smislu pridržavanja pravila o ekološki prihvatljivom ponašanju te da prenosi i popularizira vrijednosti i važnost ekološki osviještenog načina života u najširem smislu.

Maskota će se izraditi u prirodnoj veličini i koristiti u najrazličitijim promotivnim akcijama i programima. usmjerenima na  mnoge ciljane skupine: krčke vrtićare, učenike osnovne i srednje škole, stanovnike otoka Krka, krčke vikendaše, domaće i strane turiste, otočne poslovne subjekte (osobito one u turističkom sektoru), ekološke, sportske i druge udruge i sl.

Maskota će se također koristiti na različitim promotivnim i marketinškim materijalima kao što su: leci, bedževi, amblemi, privjesci, pisaći pribor, plakati, brošure, blokovi za pisanje, rokovnici, majice, kape, torbice, zastavice i sl.

Naposljetku kažimo da je Natječaj temeljem kojega je izabrano vizualno rješenje za maskotu obuhvaćao i nadmetanje za ime maskote. No, kako pristigla rješenja nisu u potpunosti ispunila očekivanja, taj će se dio natječaja ponoviti, poručuju iz „Ponikava“.