Obaranje rekorda u dolascima i noćenjima krčkih gostiju utječe na povećane količine otpada na javnim površinama, a nažalost, nisu sve slike koje gledamo turističke „razglednice“

Kao i u drugim segmentima, i po količinama otpada nalazimo se u rekordnoj godini. Kada uspoređujemo brojke,  onda smo u travnju i lipnju ove godine zabilježili 17% više proizvedenog i prikupljenog otpada u odnosu na dosad rekordnu 2019. godinu, dok je lipanj  bilježio povećanje od 5% u odnosu na 2019. godinu.

Unatoč višegodišnjoj stalnoj edukaciji, slanju letaka i brošura, uvođenju eko patrole koja obilazi korisnike, prečesto se suočavamo s neodgovornim ponašanjem i odlaganjem otpada izvan za to predviđenih posuda.

Na otoku Krku je nekoliko kritičnih lokacija, a posebno se ističu one koje su pod velikim opterećenjem ugostiteljskih objekata i štandova, kao što su Njivice- obala, Malinska-  markat, Krk- oko stare gradske jezgre te Uskočka ulica u Baški.

Eko patrola ciljano obilazi ugostiteljske objekte, ali čini se da apeli ne dopiru do svijesti nekih vlasnika.

Zato apeliramo na kafiće, restorane i štandove da otpad pravilno odvajaju i odlažu,  s posebnim naglaskom na kartonsku ambalažu koju je prije odlaganja potrebno stisnuti i složiti kako bi se smanjio volumen.

Povremeno se pojavljuju i problemi u naseljima Kras i Polje što je zasigurno povezano s nedavnim uvođenjem sustava „od vrata do vrata“ i postepenom privikavanju korisnika na novi sustav.

Ove neprivlačne slike naših turističkih mjesta u većini slučajeva nastaju u noćnim satima čime počinitelji izmaknu sankcijama komunalnog redarstva, a naši radnici već ranom zorom, prije nego većina turista izađe na ulicu, uklone i odvezu smeće (jer se ovdje ne radi o korisnom otpadu). I tako iz dana u dan, iz noći u noć… dok traje turistička sezona.

Nedostatak radnika za sezonske, ali i stalne poslove, je evidentan i raste iz godine u godinu što najbolje govori u kakvim uvjetima rade radnici u sustavu zbrinjavanja otpada- od prikupljanja i odvoza do sortirnice.

Iako je javni natječaj za zapošljavanje otvoren još od ožujka, u turističku smo „špicu“ ušli s minusom od 9 radnika na sakupljanju otpada, dok na sortirnici nedostaje još 8 djelatnika.

„Postotak odvojeno prikupljanog otpada konstantno raste“

Dobra je vijest da  analize podataka pokazuju smanjenje količina miješanog komunalnog otpada i povećanje količina reciklabilnog otpada. Svakim novim korakom i boljim postotkom odvajanja direktno utječemo na iznos koji plaćamo za zbrinjavanje miješanog komunalnog otpada u Centru za gospodarenje otpadom Marišćina, gdje za svaku tonu trenutno plaćamo dodatnih 866 kuna. 2019. godine odvajali smo prosječno 59% otpada, a ove smo godine na 62% što je mali, ali značajan napredak koji nam daje nadu da ćemo do 2025. dostići planiranih 70% odvojeno prikupljenog otpada.  

 

Zatrpani MOLOK kontejner sa smećem

Kako slika govori više od riječi, evo primjera situacije kada u kontejneru ima još mjesta, ali su velike vreće neodvojenog otpada, kao i glomazni otpad, odloženi pokraj spremnika.

Upravo zbog nebrige neodgovornih osoba, a uvažavajući napore svih naših općina i grada Krka da i dalje budemo primjer najbolje prakse na razini države, primorani smo uvesti dodatne interventne odvoze kako bismo održali željenu kvalitetu usluge. Tako je od 15. srpnja pa do kraja vršne sezone, koja se produžuje svake godine, naša služba odvoza na navedenim lokacijama, osim ranojutarnje, uvela i dodatnu večernju smjenu pražnjenja javnih spremnika te njihovog odvoza i zbrinjavanja. S već spomenutim nedostatkom radne snage.